Napi Vuki

autó-motor-mindenféle járművek-érdekességek-az élet dolgai

Testvéroldalak

Játsszunk újjáépítőset!

amenta 2018.09.09. 22:27

Mind a blog, mind pedig az autó szempontjából. Nem mennék bele most hosszas magyarázkodásokba, jó rég nem volt már poszt, de most van, olvassátok hát. :) 

A mai poszt is jó régen, valahol úgy másfél évvel ezelőtt kezdődik. '16 decemberében kilakatolódott a bíbor, hála a haveroknak, kicsit puritán körülmények között ugyan, de a minőségből ez semmit nem von le, egyébként is ilyen tesco gazdaságos autómentő projectnek indult a dolog. 

Minden happy volt meg hurrá, '17 januárban szépen le is vizsgázott az autó, kapott új szélvédőt is, kezdett végre összeállni, mígnem márciusban Sopronból hazafelé az utamba nem került egy traktor....

Szép munkát végzett, maradjunk annyiban hogy rendet tett... Elcsapta az egész zárhidat, a jobbos lámpát gyakorlatilag szétrobbantotta, ahogy a légszűrőházat is, a hűtő sarkát beletolta a motorba, ezért aztán hűtés híján nem is volt járóképes hosszútávon. Szerencsére egy gyors telefon a legközelebbi (azóta ex) vectrás cimbinek, aki gyorsan (olyan laza 70-80-al, egy három méteres kötélen éjjel, hát vicces volt :D ) haza is rángatott. Autó garázsba be, Vuki vonatra fel, irány haza. 

És hogy hogy is sikerült mindez? Hát, benéztem. Késésben voltam, siettem, és nem fértem bele az előzésbe. (később kiderült hogy a döglődő ac pumpa miatt nem ment elég jól az autó, amit már éreztem is korábban, ezért nem kell belemenni kiélezett helyzetekbe, mert könnyen így járunk) De azért azt sem fogja nekem senki ember fia megmagyarázni, hogy az úgy normális, hogy az osztrák traktoros a péntek délutáni ingázó csúcsban araszol 20-al az egyik legforgalmasabb főúton, a többi 15 birka meg mögötte libasorban, aki meg haladni szeretne mert nem ér rá 6-7-8 óra alatt megtenni az 500km-t, az meg előzzön ekkorákat.... Na mind1, ezt csak úgy megjegyeztem halkan. 

Öröm az ürömben, hogy a fékezés miatt orrabukó autó orra kellőképpen alacsonyra helyezkedett, midőn a traktor hátulja így szépen elkerülte a hossztartót, és pont fölötte, "csak" a lámpasort tolta be, így szerencsére a vázszerkezet mint olyan nem sérült, a torony is a helyén maradt, csak a puha részeket tépte szét, sőt, még az oly becses, immáron harmadik balesetüket túlélő hellák is megúszták ép bőrrel. 

Ezután kis szünet következett, én otthonról már a nagyapámtól átvett, irtó keveset futott temprával érkeztem vissza, a puttonyában az egyik vectrás cimbitől kapott színazonos!!! (találjál már légyszives bíborlila BÁRMIT vectrához, ja két hátsó A2-es ajtó kerestetik, köszi. :D) sárvédővel, és gépháztetővel, meg a pirosból az XE-sítés miatt kiesett kishűtővel, hogy valamilyen szinten össze tudjam lapátolni a gépet járóképesre, hiszen nyilván otthon fogom megjavíttatni, de oda a legegyszerűbben lábon jut haza. Ez is megoldódott, ideiglenesen (ja, másfél évre XD) a lámpákat power tape, a zárhidat spanifer, és hasonlók tartották a helyén. 

fenykep0739np.jpg

A törött opel húzza a másik töröttet. :D 

Szóval közben eltelt egy laza másfél év, itt van szeptember, fedett helyem nincs a javításra, januárban megint műszaki, meg amúgy is, egyre többet kellett használnom az autót, főleg éjszaka is, és mondjuk úgy, hogy a lámpák fényvetési képességei hagytak némi kívánnivalót maguk után... Úgyhogy nem volt más hátra mint előre, értelmes, és ráérő szakember a közelben nem lévén, nekiveselkedtem saját magam, bár nem ez a szakmám, de a korábbi javításhoz vásárolt co apparát, lakatos fogók, pár ellesett trükk a kasznis kollegáktól, meg jó adag önbizalom meg volt. Illetve szereztem egy don-orrt a kollegától, akitől a színazonos cuccok is jöttek. Valamiért elég feltűnő jelenség voltam a hazaúton...

_kgrhqz_nye-z7_5yj2bpyrz5i60q_48_72.JPG

Itt van egy kis folytonossági hiány... A bajuszlemezt már én húztam vissza, hogy a lámpát legalább valamennyire a helyére lehessen tenni. 

Minden IS elment, a lökhárító tartósínje teljesen hátrafordult.

Még ennyi idő után is hullottak ki csontvázak... 

Az egész doblemez, és a sárvédő rögzítő pereme összerogyott.

Ennek itt egyenesnek kellene lenni... 

Egy kis szakszerű húzatás... :) 

Ez így már majdnem jó.

A javításhoz kikerült a motor, futómű, és minden egyéb, hogy ne legyen ami tekeri a kasznit bármerre is, hisz minden ami a két váznyúlványt összeköti lekerül... 

Ellenben bekerült egy merevítés a motor helyére, hogy a nyúlványok közti távolság véletlenül se akarjon megváltozni. 

Majd bakra került, s vízszintbe. 

Majd elkezdtem darabolni. 

Lekerült róla egy kis ez-az... 

Persze akadt olyan javítanivaló is, ami nem a balesetből adódott, csak hogy ne legyen olyan unalmas a dolog:

A don-orr maradványai: 

Csupán ennyi mindent kellett cserélni a kocc miatt. Persze ez már egy nagyblokkos front, többek között a későbbi klímásítás miatt. 

Volt pár pont amit le kellett fúrni... 

Illesztgetünk... Egészen autó formája van így. 

Majdnem kész, itt még csak fogókkal összecsípve, ám "készre" szerelve:

Itt azért egy kicsit megpaskoltam a saját vállam, első munkának kiváló, gyakorlatilag minden hézag stimmelt, semmi sem volt csálé, ferde, vagy hasonló. 
Aztán persze nem sokáig tartott az öröm. A doblemez hegesztése sajnos elhúzta az egész jobb első sarkot, szóval darabolhattam újra, volt benne egy fél centi hiány. Ezt betoldva azonban már visszaállt a világ rendje, meg az én lelki békém is, mert nehezen viselem a látványt, ha nem futnak a vonalak. 

Igyekszem a lehető legkevesebb esélyt meghagyni arra, hogy bármi is vetemedhessen, mert a hézagbeállítás csak az egyik, de ha a futóműgeometria megy el emiatt, az sokkal nagyobb szívás, pláne hogy a vecin elég buta Macphaerson van elöl, épp csak az összetartás állítható. Szóval ha valami elmegy, azt nemigen lehet beállítással elcsalni. Ezért aztán az alsó kereszttartó utólag került levágásra:

Ez ugyan hibátlan volt, ám a klímásítás miatt csere, mert nem fér bele a nagy hűtő, sem a klímakondi, lévén kisblokkosból gyárilag nem létezett klímás. Egy élmény volt leszedni, főleg hogy míg lent volt a teteje, elfelejtettem kifúrkálni a később hozzáférhetetlenné váló ponthegesztéseket, ám utólag rájöttem, úgy se fértem volna hozzá, csak a felső lemez részt oldalanként 8! pötty fogja.... 
Szolgálati közlemény, vashiányosoknak erősen javallott az alulról fúrás/flexelés, mert amennyi spén hullott mindenféle testnyílásaimba szerintem egy évre el vagyok látva a kellő mennyiséggel. :D A végén már a bőrömön át diffundált a ferrum. Két hete mindennek vas íze van. :D 

Az itt látható kis trapéz fül kisblokkosnál be van hajtva, és ez is fogja a kereszttartót, a nagyblokkosé viszont így csatlakozik hozzá, tehát vissza kell hajtani, és behegeszteni, ahogy az nálam is megtörtént. 

Természetesen azért adott még egy kis plusz munkát a gép, az akksitálca alatt is szépen átrohadt, szerencsére a piros felújításából maradt vissza egy nem lyukas, alapozott példány, a doblemezen lévő hiányt pedig pótoltam a korábban jobboldalról levágott darabból, némi Frankeinstein utánérzéssel. :D 

 

Ez volt az eddigi elmúlt két hét munkája, délutánonként, munka után. Az előző hétvégét ellustálkodtam, és elmentem Parkoló Parádézni a fehérrel, a mai nap végre eljutottam odáig, hogy lealapozzam, vagy ahol úgy ítéltem meg, lekenjem koranttal a felületeket:

Illetve beszabtam a doblemez alsó foltját is, holnapig megszárad kívül belül, és lehet is felhegeszteni, a homokfúvóstól visszatérő kereszttartóval és ventikerettel együtt. 

Itt tartunk most, holnap a már felvázolt dolgok következnek, aztán ha minden jól megy, kedden már megy az összecsavarozás, de nem az eredeti felállásban, ugyanis ennek a régi motorját megkapja a fehér, instant motorfelújítás gyanánt, ez meg ideiglenesen, míg a saját gyári blokkja újjáépül SE-ként, kap egy kis meglepit....

Címkék: agymenés baleset opel project szerelés átépítés eset motorcsere vectra c20xe szerelős c16se recharged kasznizás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://napivuki.blog.hu/api/trackback/id/tr1214229993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása