Napi Vuki

autó-motor-mindenféle járművek-érdekességek-az élet dolgai

Testvéroldalak

Újra talpon

amenta 2013.09.30. 21:42

Hát tegnap megmondom őszintén már olyan szinten fáradt voltam, hogy nem volt erőm nekiülni blogolni, így ez mára maradt, mint ahogy a hátsó lökhárító felszerelése is.

ELső körben az előző nap lecsiszolt felületeket lekezeltem koranttal, hogy elejét vegyem a rozsda továbbterjedésének.

102_0977.JPG

Majd eztán szépen betapasztottam az átrohadt részeket, nem gondoltátok hogy úgy hagyom?

Erre a célra van nagyon fasza kis bitumenes szalagom:

102_0978.JPG

102_0979.JPG

102_0981.JPG

A javításig legalább a víz nem megy be. Lánggal szépen rá kell melegíteni, alvázvédőzés után még csak nem is feltűnő.

Majd egy jó félórányi szívás után a szórópisztollyal, (el volt dugulva) végre sikerült leköpködni az egészet. (szó szerint)

102_0984.JPG

102_0987tnmgkf.JPG

A csövek környékét direkt hagytam ki, mert ott még nagyon jól áll a cucc, és nincs is alárohadva, ellenben nem akarom magam nettó szivatni egy esetleges eljövendő szerelés alkalmával.

Mikor ez elkészült, fogtam a maradék üregvédő sprét, és némi fáradt olajjal összekeverve szépen végigprüszköltem vele az összes váznyúlványt, és kereszttartót. Az ért így, mert az ennyi idős belül dzsuvás/rozsdás helyeken jellemzően az üregvédő már nem áll meg magában, az olaj viszont mindenhová bekúszik, és mint tudjuk, az egyik legjobb vízlepergető anyag.

Innentől már elvileg semmi érdemlegesnek nem kellett volna történnie, jött három segítőm, vissza borítottuk bakokra az autót, és szépen leengedtem talpra, írhatnám, de ez közel sem így történt. :)

Első körben szépen kilőtte maga alól az egyik tuskót, és ráesett hátul az emelési pontra, lehasítva egy jókora darabot a tuskóból. Itt egy kicsit meggyűrte a frissen feltett küszöb élét, bár ezt két kalapácssuhintással el lehet intézni, elöl meg a kerék ráesett egy másik tuskóra, de mivel az autó még elég ferdén állt, és a tuskó sarkára esett, így szépen lehúzta a gumit a felniről annyira, hogy jelentősebb mennyiségű levegő távozhasson belőle. Na ott egy pillanatra szívrohamot kaptam, hogy szétcseszte az új gumit, de hálistennek később kiderült, hogy mégsem.

Majd mindezek után pedig egy sima kerékcserés emelésnél fogta magát az autó, és nemes egyszerűséggel leborult az emelőről. Ott kaptam másodjára szívrohamot, mikor hallottam koppanni a vadíúj meriva tárcsát a betonon....

102_0988k.JPG

102_0989.JPG

102_0990.JPG

Na most hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás, azt nem tudom, de erős a gyanúm hogy az emelő adta meg magát elsőnek, jártam már így egy másik ugyanilyen gyári emelővel is. Szegény ritka fos és instabil egy konstrukció, legszívesebben felkötném aki ezt kitalálta. Igazából lehet megártott szegénynek ez az egynapnyi oldaltállás, és kicsit megszédült, azért nem bírt talpon maradni. :)

Mindezek után már csak a teljesen üres üzemanyag rendszerrel, és az ennek feltöltésére szánt motorindítási kísérletek folyományaként lemerülő akksival kellett megküzdenem, hogy végre hazamehessek vele.

Ekkor még hátsó lökös nélkül.
Egyrészt ennyi szívás után tök sötétben már a hóhérnak volt kedve még azzal is vacakolni, amúgy meg ha már úgyis le volt szedve, akkor legalább ma kicseréltem a másikra, amiről nem hiányzott egy fül sem, és az alja se volt elszakadva, csak a fényezett betétet kellett rajta megcseréljem. Plusz kiütöttem a tartónál azt a pici horpadást, amit Szegeden a hátulról lepattanó 406-os okozott, és ami miatt az egész lökös csálén állt. Igazából aki nem tudta nem vette észre, de engem zavart. Így már végre legalább a hátulja vonalban van. (az elejéhez is el van téve a gyári zártszelvény és bajuszlemez, azám! :D)

Így ennyi kedves törődés és ápolás után, még a mai nap zárásaként azért hazafelé menet kilőtte a lambdaszondát, csak hogy nehogy unatkozzam. Kezd hisztis lenni. Hiába, a kor sokaknak megárt. :)

Címkék: opel alvázvédelem vectra

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napivuki.blog.hu/api/trackback/id/tr865542585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tailor13 2013.09.30. 22:19:50

Hajrá, az ilyen kalandok nélkül unalmas lenne az élet :D

Mondjuk az ilyen emelőket én csuklóból szoktam kidobni, krokodil, vagy a hengeres hidraulikus cucc ezerszer stabilabb.

amenta 2013.09.30. 22:25:25

@tailor13: Evan. Azzal dolgozunk ami van, avagy szegény ember kézzel nőz.

Na meg ugye valaminek rendszeresítve kell lenni az autóban, más meg nem fér el nagyon. De asszem valahol van egy hasonló, ám jelentősen masszívabb felépítésű emelőm audiból, valszeg az lesz betéve.

amenta 2013.09.30. 22:27:39

Igazából az a legnagyobb baja ennek a fajta emelőnek, hogy a két végállása közt folyamatosan változik a terhelő erő irányvektora, és ami az elején még jól áll, a végén lehet hogy kiugrik.

tailor13 2013.09.30. 22:27:45

@amenta: Én a Merciből egyből kidobtam a gyárit, ami olyan mint a Zsigulié, és tettem bele hidraulikusat. Nagy autó, elfér benne :D

A gyári viszont jól szétbaxxa a küszöböt, meg zörög is az enyém, mert a rögzítő füle elmúlt a pótkerék mellől.

amenta 2013.09.30. 22:56:33

@tailor13: Az oldalról bedugós?

A rekordnak is olyan. Kicsit elég esetlen az is, de legalább fel lehet vele emelni a csupasz kasznit is a földről, nem kell alatta legyen semmi. :)

tailor13 2013.09.30. 22:59:48

@amenta: Az. Garantáltan leveri a festéket, és ott már el is kezd szétrohadni a küszöb.

Maradok a humánus megoldásnál, és teszek gumit a hidraulikus cucc és a kaszni, abból még baj nem volt :)

Thepeti 2016.05.02. 09:02:23

Jó napot a borítóról valami tervrajz létezik vagy el lehet kérni?

amenta 2016.05.02. 18:19:10

@Thepeti: Nincsen sajnos, ez is másolva lett egy másikról. Maximum valamikor körbefotózom, csak rám kell szólni mert hajlamos vagyok elfelejteni. :)

Thepeti 2016.05.02. 21:49:51

@amenta: Pff annak nagyon örülnék mert én is bele szeretnék kezdeni egy hasonló storyba :)
süti beállítások módosítása