Napi Vuki

autó-motor-mindenféle járművek-érdekességek-az élet dolgai

Testvéroldalak

SZ@rból várat :)

amenta 2014.02.28. 20:23

-Avagy hogy lesz az SZ-ből majdnem SE...

Újabb hosszas kihagyás után ismét egy szerelős poszt. Csak hogy változatos legyen a blog élete. :)

Történt úgy egy évvel ezelőtt hogy bátyám autójában (ami milyen meglepő,szintén egy 1.6-os A vectra) nagyon csúnyán elkezdtek csattogni a 4-es henger szelepei. Felnyitottam, majd konstatáltam hogy azon túl hogy a motor belülről úgy néz ki mint amiben csak egyszer cseréltek olajat, és azt is tescosra, a vezérműtengely csúnyán el van kopva. Nosza hát felkerekedtem a zinternetre, hogy keressek hozzá másikat bontottan. Felvetődött hogy ha már, akkor legyen benne egy hegyesebb tengely, végtére is az a gyárilag volt 71 ló édes kevés egy ekkora autó értelmezhető mértékű mozgatásához.

Sajnos kutakodásom sikertelen volt, a bontókban is csak tárogatták a kezüket,hogy ugyan van 1.6-os tengelyük, de fogalmuk sincs miből vették ki. Mondjuk nem teljesen értettem hogy lehet így alkatrészt árulni, mikor van vagy 8-10féle tengely, ami fizikailag belemegy, és működik is vele, csak az egyikkel 100 ló lesz, a másikkal meg 71 se... Nagyon nem mindegy. Szemre meg azért elég nehéz megmondani egy tengely fokolását, és egyéb jellemzőit.

Így történt hogy egy hónapnyi ácsorgás után tűzoltó megoldásként átkerült az autóba az én régi blokkom. Ez mind szép és jó is volt egy darabig, ám az a motor most már túl van a 300.000-en, plusz a műszakin is nehéz lett volna elsütni, mind motorszám, mind károsanyagkibocsájtás terén.

Szóval egy év elteltével végre eljutottunk odáig, hogy akkor vegyünk bele egy új, utángyártott tengelyt, természetesen akkor már az erősebbiket. Annyira nem is volt vészesen drága, kérdés tartósságban mennyire áll közel az eredetihez.

Blogra0003Blogra0004

 

Egyébként AE gyártmány, ami a Federal Mogul csoport tagja, olyan nevek tartoznak hozzá mint a Nüral, Göetze, Champion, tehát nagyon rossz nem lehet.

Mivel a motor megint ki lesz szedve, kaptam az alkalmon, és javasoltam hogy akkor kerüljön be egy új kuplung szett is, mert már a legutóbb is úgy legóztam össze valami használhatót az itthon talált lomokból.

Természetesen a kuplung csakis Sachs lehetett. Kedvességgel szintén nem volt drága, de még anélkül sem tartom vészesnek:

Blogra0009.jpg

Természetesen kellett még néhány apróság, mint szelepdekni, kartertömítés, vezérműtengely szimering, meg ami még közben kiderült. :)

A kiindulási állapot:

Blogra0001.jpg

Itt már lent volt a vezérlés és a szelepdekni, de azért látszik szerintem,hogy elég ganéul néz kis a cucc. :)

Első körben meg ki kellett fúrnom a leömlőből az egyik, kiszereléskor beleszakadt csavart, ritka nagy öröm volt mondhatom. :) De ez az akció is sikerrel zárult.

Blogra0002.jpg


Ezen a képen talán némileg látszik, hogy a motor belülről is hasonlóan olajsaras volt, mint kívülről. Rendkívüli módon örültem a ténynek, mert ha valamit csinálunk, akkor már csináljuk rendesen, tehát nem maradhatott ilyen dzsuvás. Viszont kitisztítani némileg nehézkes úgy, hogy mindössze a szelepdeknit, és a kartert szereli ki az ember, minden más, a hengerfej, a főtengely, a helyükön marad.

Ja igen, valamint a vezérműtengely ilyen módon történő kiszerelése is némi trükközést igényel, (köszönhetően az opel motorok roppant mód idióta emeletes felépítésének) egy egyedi célszerszám formájában, aminek léte az opelforum.hu lelkes közönségének köszönhető.

Ezzel a szelepeket egyenként lenyomkodva, kijátszhatóak a himbák, minek folytán a veztengelyt elég csak kihúzni a helyéről:

Blogra0013.jpg

Blogra0014.jpg

Természetesen a dzsuva a motoron belül mindenhová eljutott, ezeket az alkatrészeket amennyire csak tudtam mechanikusan, illetve gázolajos ecsetes/fogkefés kezelés útján megtakarítottam:

Blogra0005.jpgBlogra0006.jpgBlogra0007.jpg

Blogra0008.jpgBlogra0010.jpgBlogra0011.jpgBlogra0012.jpgBlogra0018.jpgBlogra0019.jpg

A karter majdnem mint az új, ám sajnos belülről nem sikerült ilyen szép eredményt elérni vele, ugyanis a fixen belehegesztett hullámtörő lemeztől nem igazán lehet hozzáférni a felgyűlt iszaphoz. Amennyire lehetett kikapartam belőle, illetve lötybölős módszerrel kimostam. Mivel nincs másik, így marad. Ha eddig nem szívta fel, remélhetőleg ezután sem fogja, de legalább a szívócső alól kiszedtem, ami érdekes módon belülről szép tiszta volt.

Ha már karter, azt külön vicces volt leszerelni, lévén mint látható most is (mint mindig) a földön szerelek, de a két Jani a segítségemre volt ebben:

Blogra0015.jpgBlogra0016.jpg

Na igen, itt már kívülről is át volt kenve, hogy fellazuljon a sok retek, ha minden oldala zárva lesz akkor kap egy alapos sterimós tisztítást.

Itt tartunk most. A szétszedés során kiderült,ami a tengely állapotából következve várható lett volna, hogy egyik másik himba is eléggé szépen meg van kopva, így ezek a jelenleg az autóban lévő NZ-ből fognak átkerülni, mert annak a motornak ilyen jellegű bajai nincsenek, és amúgy is a szétfűzés vár rá. Persze, most lehet hőzöngeni, hogy ez mennyire szakszerűtlen, de szegény ember vízzel gőz, mindent kicserélni nem lehet, mert annyi pénzből már két komplett motort vesz az ember.

Nagyon-nagyon remélem, hogy holnap már eljutok odáig,hogy ha járni nem is fog, de legalább bekerül a motor az autóba. A tuning többi részéről a következő posztban olvashattok.

 

Címkék: opel átépítés motorcsere vectra c16se x16sz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://napivuki.blog.hu/api/trackback/id/tr155837401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása