Szerintem mindenki ismeri az említett mondat folytatását.
Néha már én is úgy érzem magam, mint az idézett vadász a viccben.
Az opelfórumosok már ismerik az előzményeket, amivel nem untatnék most senkit (értsd: semi kedvem újból leírni :D) legyen elég annyi, hogy tudtam a hibáról, számítottam rá hogy bekövetkezik, de lévén hétvégén hirtelen nem tudok leeszközölni egy váltócserét, így amolyan Csernusosan bevállaltam, aztán imádkoztam hogy kibírja míg hazamegyek szabira. Ez jelentett 2x500+3x140 km-t,
És akkor most lássuk, hogyan is készül a 4 sebességes opel váltó! :D
Először is, kell hozzá egy félig széthulott ötös váltó, ami egyszer már beragadt ötödikben, egy megfelelő parkoló, ahova a leejtő, s a lendület jótékony hatása képpen be tudunk gurulni a tűző napra, illetve vagy 10-15 percnyi jómagyar szitkozódás.
Ezután pakoljuk ki a szépen berendezett szerszámokat a csomagtartóból, emeljük fel az autót, s szereljük le a bal első kereket. Kutassunk fél órát bármi után, amibe a váltóból kicsorgó pár deci olajat fel tudjuk fogni, mert hát azért mégsem vagyunk parasztok (itt elnézést a földművelő parasztoktól), hogy csak úgy szétfolyassuk a parkolóban, majd miután az egyetlen lehetőséget (a frissen vásárolt táborozáshoz, evésre szánt edényt) elvetettük, nyissuk ki a ruszki krovakészlet fedelét, hadd follyon abba a zolaj, úgyis kell egy kis kenés a szerszámoknak.
Ezután szereljük le a váltófedelet, majd konstatáljuk, hogy a legutóbbi egy harmad ív többi része, ami leszakadt a nyeles tengely végéről, mostmár teljes körön elvált eredeti helyétől, s még a zégergyűrű is két darabba lényegült át, természetesen precízen beékelődve a kapcsolóvillához, mint legutóbb.
Lévén az ötödik fogaskerekét már semi nem tartja a helyén, így jobb a békesség alapon próbáljuk meg azt lefeszegetni a tengelyről, majd miután rájöttünk, hogy ez a kapcsolóvilla, és mszinkrongyűrű páros miatt nem fog menni, fogjuk meg a nagy lapos csavarhúzónkat, és törjük az egészet le a gecibe, ennek már úgyis mindegy. :D (lévén a drága európai gyártó, európába szánt modelljében AMERIKAI szabvány csavarok vannak, amit nem tud az ember hétköznapi szerszámokkal kiszerelni.)
Ha mindez megvan, már csak egyetlen zégergyűrű választ el minket a sikertől. Meg egy hiányzó zégergyűrű fogó. Lévén szerelő vagyok, mm(meg magyar) s nem alkatrészcserélő, így ezt is abszolváltam néhány perc szenvedés után két darab laposcsavarhúzóval, oly módon, hogy még vissza is tudtam tenni végül. .D
Ezzel felszabadítvaa a hajtott fogaskereket, végre lekerülhettek a felesleges alkarészek, (hajtó fogaskerék, szinkrongyűrű, stb.) úgyis divat a downsizeing, meg legalább csökkentettük a súlyt is. :D Innentől már csak a szükséges távtartó funkciót ellátó alkatrészek visszaszerelése volt hátra, meg a fedél s a kerék felszerelése.
Kicsit kevésbé rendszerezetten visszapakolva a szerszámokat, már csak egy kézmosásra, meg egy fél literes hideg üdítőre volt szükség, egyrészt a szomjunk oltására (mert a korábban vásárolt elemózsia már rég felforrt az autóban) másrészt valamibe bele kellett tolteni a szerszámosból az olajat. :D
ÉLetképek alább:
Itt már leszerelve a fogaskerekek.
Itt látszik az olajoskannaszerszámos.
Tájkép
Ennyie kellett összerakni, hogy ne essen szét mégjobban. (elvileg)
A kiszerelt cuccok.
Ráadás: A kezdésnél olyan sikeresen ránehézkedtem alkarral a 280-as tárcsára, hogy most úgy nézek ki mint aki meg akarta öngyilkolni magát. Ha szerencsém van, örök emlék marad. :D