Napi Vuki

autó-motor-mindenféle járművek-érdekességek-az élet dolgai

Testvéroldalak

Az új lány

amenta 2012.01.18. 19:34

Nem, nem barátnőt szereztem be (sajnos –vagy hálistennek, ebbe most ne menjünk bele :P-) az még odébb van.

Első körben egy kicsit másról szólnék.

Az utóbbi pár évben egyre többet agyaltam azon, hogy külföldi rendszámot szerezzek az autóra, az engem (is) sanyargató kormány, és kutyái miatt, (de nem akarom idehozni a politikát). Ez most sikerült is, bár nem épp így terveztem a dolgot. J Unokatesóm szerint sokszor ki fognak szedni a magyar rendszám miatt, hát ezt majd meglátjuk, mindenesetre kedden részem volt életem első külföldi igazoltatásában. Hogy most a plusz lámpák, a magyar rendszám, vagy mert a zöldre hamarabb indultam el a rendőrnél, miatt szedtek ki, szerintem a két rendőrön kívül csak a jóisten tudja, de nem is lényeges. Jöttek, KÖSZÖNTEK, emberhez méltóan álltak hozzám, mikor mondtam hogy héhéhé há lássábbán má tesó’, akkor mosolyogtak és emberi tempóra váltottak, nem képzelték magukat nagyobbnak nálam. Kértek egy forgalmit meg jogsit, (nem, nem problémáztak rajta hogy nincs benne németül semmi) megkérdezték mi jót csinálok itt, mondtam dolgozok, hol, mondom itt egy sarokra, mit, autószerelő. Jó, kértek egy elsősegély dobozt, meg háromszöget, (közben valaki más számítógépen lekérte az adataimat) ezeket előkotortam, (tele van a csomagtartó, villanyablak, szerszámok, miegymás) megnézték, ok, és mint várható volt felkeltette a figyelmüket a rakás cucc a kocsiban, kinyittatták a katona ládát (nagyapámé volt, abból lett a szerszámos) persze nem úgy hogy „nyisd mán’ ki paraszt b+”, meg végig sasolták a kocsi többi részét, aztán a pisztoly markolatos poroltón meg akadt a szemük hogy hát ez meg wasistdas??? Há’ mondom az bizony egy poroltó, elővettem megmutattam nekik, keresték rajta az érvényesítő matricát, mondtam hogy azt szerintem nem nagyon kell, majd furcsa szemmel megkérdezték hogy ez működik? Mondom persze. J Csak régi. NAGYON. (még a ladából maradt, ami a kettővel ezelőtti autónk, ami úgy ha jól számolom legalább 17 éve került el tőlünk, összességében szerintem egyidős a vecivel -21-) Aztán visszaadták a papírokat (plasztik, haha) jó utat kívántak és viszont látás. Leírni több volt mint átélni, az egész volt valami 5 perc, ötkor végzek a melóban, és fél hatkor már otthon voltam, ezzel az ellenőrzéssel együtt, és kb. húsz kilométerre lakok a műhelytől, mindezt egy nagyjából pest forgalmú városon keresztül. (nem, nem hajtottam gyorsan, bár szinte végig hatvanas tábla van –igen, a városban-)

NEM volt gyomorgörcsöm hogy vajon mit akarnak majd a nyakamba varrni, NEM maradt utána rossz szájíze az embernek, és NEM tartottak fel a kelleténél tovább, úgy, hogy mindeközben mindent átnéztek. Igen, így is lehet. Kíváncsian várom a következő igazoltatást, és hogy vajon belekötnek-e a magyar rendszámba, mikor már lesz bejelentett lakcímem, ugyanis ~300 juró/NEGYEDÉV pízért valahogy nincs kedvem német rendszámozni az autót. (na meg akkor felejtős a plusz refi, meg a sárga fényszóró is)

Na, de, igazából nem is erről akartam írni.

 

Otthon már az utóbbi 4-5 évben leszoktam a tévénézésről, mert vagy időm nem volt rá, vagy csak a huszonmilliomodik ismétlések mentek, netán az agysejteket az alkoholnál is jobban pusztító maunika só-gigafrász-faluvilág és társaik. Az agyon manipulált és fél infókat közlő híreket meg megint csak nem nézem.

Itt kint viszont most az elmúlt pár hétben kezdek visszaszokni a tévézésre. Egyrészt mert tök sötét van még ilyenkor, és sötétben mit lehet csinálni? Dugni meg inni. (kérdezzétek a Finneket :P) Na most dugni perpill nem tudok, akkora piás meg nem vagyok, így marad a tévé. Másrészt meg a nyelv miatt is jó. Sokat lehet belőle tanulni, még akkor is, ha az ember nem mindent ért. Példának okádék a kiejtést nagyon jól meg lehet ismerni, bár nekem ezzel elvileg nem nagyon van problémám, de ami a leghasznosabb számomra, hogy adott szóösszetételeket, amiket az ember használni szeretne, de nem tudja pontosan hogyan, azt hallja helyesen, és megjegyzi, meg persze az ember látja, hogy miről is van szó, így tudja társítani hozzá a dolgokat. Ebből elég sokat lehet tanulni.

Egyébként pedig tök jó műsorokat adnak, elég sokat a kedvenc sorozataimból. (persze a Supernaturalt nem überelheti semmi, de közben valami mást is kell nézni, főleg hogy azt csak neten tudom)

Szerintem kevesen tudják rólam, de irtó nagy filmbuzi vagyok, idén nyáron a tétlenség okán például három-négy, minimum három évados sorozatot kivégeztem, faltam a filmeket. Persze, nagyon szeretek olvasni is, de azt fáradtan nem lehet, és a filmeknek is megvan a maga varázsa, csak máshogy. (egyébként érdekes nem? egy filmen minimum 10-20 ember dolgozik, de ez nagyon ritka, jellemzőbb a 100-200, és mégis, van, hogy egy könyv, amin kvázi csak az író dolgozott, ugyanannyi pénzt hoz)

Szóval ami a címet is adta, New Girl.

Az (úgy tűnik hogy) új kedvenc csatornámon a pro7-n, (egyébként már gyerekkoromban is létezett, ez is jól mutatja az állandó stabilitást itt, Magyarországhoz képest) indult, a (szerintem) meglehetősen csinos Zoey Deschanel főszereplésével. Aki egy kicsit is otthon van a filmek világában, az tudja, hogy a hölgy bolondozásban mindig is otthon volt, hogy csak két elég erős példát hozzak, szerepelt az Igenemberben (Yes man) és a Galaxis útikalauz stopposoknak c. filmben. (igazából utóbbi eredetije is könyv volt) E kettő mú*, mondjuk már igencsak az elvont skála széle felé húz, de szerintem még élvezhető az átlag néző számára is. Ugyanakkor láthattuk a művésznőt komoly szerepben is, ahol szerintem szintén jól teljesített, mint a Híd terabítia földjére-ben. Egyébként van neki egy nővére is, Emily Deschanel, aki ugyancsak színészként keresi a kenyerét.

Egy nevet még kiemelnék, Damon Wayans Jr-t. Megint csak azt kell írjam, aki ismeri  filmek univerzumát, az hallotta már a Wayans fivérek nevét. Amihez ők hozzányúlnak, ott szem nem marad szárazon. (a röhögéstől) Persze az  ő munkáik, mint például a sikoly paródiák, vagy a Fűre lépni tilos –esetleg Fűre tépni szabad, több verziót hallottam már- erősen az elvont kategóriát képviselik, ezt a fajta humort nem mindenki értékeli, én azok közé tartozom aki igen. Ez a két név számomra elég indok volt, hogy leüljek megnézni a sorozat két első részét, (sorozatjunkie-nyelven pilot-ját) és nem csalódtam, annak ellenére hogy a német nyelv miatt még nem is értek meg mindent.

Alapvetően egy „átlagos” négyszereplős sitcom, ez régóta egy kedvelt recept a sorozatgyártók körében, főleg ebben a húszperces műfajban. A sztori is egy százszor elsütött módon kezdődik, egy szakítással/megcsalással, természetesen a főszereplő párja részéről. Majd Jessy (a főszereplő sorozatbeli neve) beköltözik három srác mellé. Ahogy a sorozatokat ismerem, az évad(ok) során mindhármukkal lesz valamilyen „több mint barátság” kapcsolata. Ezek eddig elég megszokott elemek, de én hiszek a Wayans és a Deschanel névben, kíváncsi vagyok hogy mit hoznak ki ebből a történetből, még ha szar is lesz a forgatókönyv.

Van itt még egy extra, modellalkat cicababánk, mint „legjobb barátnő” vagy valami hasonló, (bár azért érdekes hogy mikor Jessy megint hoppon marad a szakítás után, akkor a három srác az év buliját hátrahagyva megy vigasztalni a csajt, a barátnő meg sehol) akit kb a főszereplő ellensúlyozására tettek be –gondolom-, mert ő meg kapott egy nagyon-nagyon sztk keretes szemüveget csúnyításként, bár ezt a kisugárzást szerintem nem lehet eltakarni.

Ebből a két húsz perces részből persze még sokat nem lehet leszűrni, de én azt mondom, hogy aki szereti bármelyik főszereplő filmjeit az próbálja ki, aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Kíváncsian várom a magyar szinkront is, mégis csak saját nyelven a legjobb nézni, bár eddigi tapasztalataim alapján az eredeti hang+ magyar felirat tudja hozni leginkább az eredetileg kívánt hatást.

 

*igen, direkt írtam ú-val, igen, tudom hogy erőltetett :P

Címkék: rendőr new girl filmeselemzős

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napivuki.blog.hu/api/trackback/id/tr123574746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.01.20. 21:51:13

A Supernatural az nálunk is alap esti mozi az asszonykámmal. Valamikor én szoktattam rá, pedig ő volt gyerek korától a nagy horrorfilm néző. Na jó tudom ez nem kifejezetten horror, de azért inkább, mint szappanopera. Mind a 6 évad le van töltve, kiírva dvd-re, csak neki egy külön henger fenntartva. Bár szerintem az első néhány évad jobb volt, mert jött a démon, aztán heppiend a vége, legközelebb egy új történet. De az utolsó évadok eléggé vontatottra sikerültek, mindig üldöznek valamit, jó közben vannak feladatok, de az alap szál megmarad és egyre jobban belebonyolódnak, az embernek az az érzése, hogy szétfolyik és soha nem lesz vége. Meg uncsi már ez a folyton feltámadás, meg biznisz a lelkekkel. De a V8-as Impala dohogás, még, ha mű is akkor is állat.

amenta 2012.01.21. 13:31:09

Én már a hetediknél tartok. :)

Valóban az első 3-4 évad volt a legjobb, és most a hetediknél kicsit kezd megint visszatérni régi önmagához. Sajnos az angyalos mennyes kártyát túl hamar kijátszották, azok után már nem túl sok durvábbat lehet kitalálni anélkül, hogy ne térjenek el nagyon az eddig felépített rendszertől.

Az impala meg hát. Na igen. AZ egy impala. Egyszer lesz egy ha beledöglök is.
süti beállítások módosítása